Monday, October 31, 2011

langkah tercipta

assalamualaikum !

siapa yang tak pernah dilanda masalah? siapa yang tak pernah dilanda musibah? setiap manusia diberi pelbagai dugaan kan…


kat sini aku nak kongsikan satu lagu yang korang boleh hayati tiap bait liriknya yang betul2 bermakna…korang pernah dengar tak lagu langkah tercipta? ni lagu nasyid yang dinyanyikan oleh kumpulan unic, siapa yang layan lagu nasyid mesti tau lagu ni…aku ni walaupun banyak layan lagu english, korea dan sebagainya, tapi lagu nasyid pun aku tak lepas…siapa yang yang tak layan lagu nasyid, aku suggest korang dengar dan hayati lagu ni kalau korang ada masalah atau dugaan..







ni lirik lagu langkah tercipta, dengar lagu sambil hayati liriknya…

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.


Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.


Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.


Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.


Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.

-unic-


“Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan.” [Al-Anbiyaa’: 35]



bila kita ditimpa masalah atau sebarang dugaan, ingatlah tu semua ujian untuk kita dari Allah…ada sebab kenapa Allah bagi ujian tu pada kita…setiap perkara yang berlaku tu ada hikmahnya dan janganlah kita asyik nak menyalahkan takdir…kembali pada yang Maha Satu, insyaAllah sebarang dugaan yang kita hadapi pun kita dapat atasi…yang penting kita kena sabar dalam menghadapi dugaan…



“Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]”



6 comments:

Shafiq said...

Saya Suka Lagu Nie..

azie Cheesy said...

@shafiq~ really??? samalahhh...sangat bermakna lirik lagu ni kan...

Gaia Art said...

Betul2 tambah semangat dengar lagu ni..^^

~~blogwalking here..:D

azie Cheesy said...

@gaia art~ kan? mmg boleh naikkan semangat yg hilang :)

Cik Asma BLuppy said...

best wo!

azie Cheesy said...

kan3? tenang jiwa dan raga.. :)

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...