Monday, October 3, 2011

ex boleh jadi kawan ke?

assalamualaikum!


setelah sekian lama baru dapat update blog ni...kalau masa cuti dulu tiap2 hari dapat update blog...sekarang dah sambung study, dalam seminggu dapat update blog sekali dua je akibat kesibukan memanjang...



oke cukup untuk mukadimah...paham tak tajuk entry kali ni? kalau ada yang blur, ex tu maksudnya bekas kekasih ye...siapa2 yang pernah putus cinta, dah tentu ada ex kan? tapi macam mana hubungan korang dengan ex korang sekarang? jadi kawan ke? atau jadi lawan? atau memang tak contact langsung dah?



oke kalau ikut pengalaman aku, aku mengambil masa yang lama juga untuk lupakan ex aku...lepas kami clash, dia dah pun ada yang lain...kami memang tak contact langsung lepas clash tu...lepas dah sekian lamanya baru ktorg contact balik as a friend...tapi lama-kelamaan aku sendiri pun rasa bahagia tengok dia bahagia, seriously...aku dah takde rasa cemburu lagi mungkin sebab aku dah takde perasaan pada dia lagi, dan mungkin juga sebab aku dah merelakan dia pergi dari hidupku *erk, terjiwang plaks*



oke tu cerita aku, tapi kalau ikut situasi yang lain plak, ada juga yang jenis tak boleh terima ex dia ada pengganti yang lain...rasa cemburu, marah menguasai diri...tapi perlu ke nak rasa macam tu? kita sepatutnya merelakan dia bahagia dengan kekasihnya sebab itu hak dia, itu hidup dia, siapalah kita yang nak mengatur hidup orang lain kan?



ada juga setengah orang yang nak rapat dengan ex dia sebab nak balas dendam, mungkin akibat cinta dikhianati...tapi fikirlah, apa kebaikan yang korang akan dapat kalau balas dendam, rosakkan hubungan orang lain...sendiri yang sakit hati lagi ada...better lupakan apa yang pernah terjadi, dan cari hidup baru...



kadang2 bila kita kawan dengan ex ni pun boleh menimbulkan kembali perasaan masa bercinta dulu...sebab tu sebenarnya bahaya berkawan dengan ex...tapi kalau ex menjadi kawan jangan lah sampai mengganggu hubungan dia dengan kekasih nya...berpada-pada lah...isu ex ni agak sensitive dalam sesuatu perhubungan...jadi kena sentiasa beringat mungkin ada hati yang akan terluka jika korang terlalu rapat dengan ex korang...



so status aku dengan ex aku adalah kami masih berkawan tapi jarang2 contact...pada siapa2 yang rapat dengan ex tu, kalau korang dan ex korang masih single, no hal lah, mungkin de harapan korang sambung hubungan korang...tapi kalo korang dah ada yang punya, ex korang pun dah ada yang punya, jaga je lah pasangan masing2 tu baik2...jangan rosakkan hubungan baru korang disebabkan isu ex ni...kecapi bahagia dalam hidup...oke?



pssssttttttt: kalau korang still tak dapat lupakan ex, banyak2 la berdoa pada yang Maha Satu...



image dari en. google :)



14 comments:

chiedah sydh said...

urmmm so far ade je yg jd kwn... ade je yg ilang trus hehehe so bnda ni sbnr nye depends pd pnerimaan ssorg 2 kn?? =) like ur post =)

Hafiz Hafizol said...

amboi... kemain lagi... saye single lagi..Alhamdulillah... hahahahaha

Miss Butterfly said...

ehem2! hohoho~

tak kawan dah ngan ex.. malas!:P

semoga azie bahagia ngan ehem2 yerp! sesuai laa korang berduaa.. :D

eyda single jugak! ikut ayat HH.. ;)

azie esa said...

@chiedah sydh~ btol tu..setuju sgt..bnde ni mmg depends on org jgk..tq :)

azie esa said...

@hafiz hafizol~ yeke single ni?? hehee

azie esa said...

@eyda~ tak kawan dgn ex lg better actually, x kaco jiwa dan raga..hehee..erk ikt HH lak ek.. tenkiu eyda :)

Anonymous said...

tak boleh la kot..walaupn dah mindset nk kawan..tp prasaan mengatasi....huhuhu

Pendamba Mawar said...

em susah sikit hal cam ni...

tapi insyallah cuba menjadi kawan

Ai-Sis said...

hehehe.harap banyaklah bersabar.nak jadi kawan tiada masalah.tapi biarlah kita pandai membezakan antara personal dengan bukan personal.maksudnya dari segi soal hati itu biarlah kita tetap dengan pendirian kita sekiranya sudah nekad tidak mahu ade perasaan lagi.bagi saya nak kawan dengan ex tiada masalah kerana semua ini bergantung pada diri sendiri.tepuk dada tanya selera ;)

azie esa said...

@mr.IX~ btol tu mmg perasaan akan lebih mengatasi tapi kalo nak kawan gn ex pn bia dah xde perasaan pd dia lg bru x timbul masalah :)

azie esa said...

@pendamba mawar~ bukan senang nak jadi kawan..huhu tapi kalau boleh jadi kawan gn dia without any feelings da no problem la.. :)

azie esa said...

@ai sis~ sy sgt setuju dgn kamu..semua ni mmg bergantung pada diri sendiri..bila ada perasaan lagi tu yg susa sebenarnya..so better jgn contact kalo de perasaan lagi kn? kalo dah xde its oke je nk jd kwn..mcm situasi sy la.. :)

noraauliyya said...

huhu bkn semua orang ley trima ex jadi kawan , ada yg bnci , ada yg tak kesah . btw itu pada kita sndiri . sbenarnya benci membnci ni meletihkn je .

azie esa said...

penat layan perasaan kan? huhu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...