Sunday, September 25, 2011

alert dengan temperature kereta !

assalamualaikum dan hye bloggers!


rindu sangat2 dekat blog aku ni dan rindu sangat2 gk kat bloggers sekalian...kebelakangan ni tak dapat nak update selalu sebab sibuk memanjang...harap dapat bagi perhatian lagi kat blog ni lepas ni...



oke cukup untuk mukadimah...aku nak cerita sikit saat2 genting aku bersama kereta kesayanganku...hari jumaat baru ni aku pergi kajang ada appointment...aku bawak dengan steady macam biasa tanpa menyedari ada bahaya yang sedang berlaku...



tiba2 on the way aku nak blek ke ukm tu masa tengah berhenti kat traffic light, mata aku terpandang sesuatu yang sangat menakutkan...nak tahu apa dia? mata aku terpandang kat meter temperature yang masa tu temperature nak sampai tahap paling tinggi...



masa temperature kereta naik sampai macam tu sekali temperature aku pun ikut naik gak, gelabah terus...bukan setakat gelabah tengok temperature tinggi, aku nampak pulak ada asap keluar dari bonet depan kereta aku...aku dah gabra takut kereta tu meletup bila2 masa je sebab masa tu aku kat traffic light...



then aku terus berhenti kereta kat tepi jalan dengan suspennye...aku pun call si dia, abah, abang...semua orang aku nak call sebab tak tau apa nak kena buat...aku ni bawak kereta memang pandai tapi bab2 tengok pe masalah kereta ni memang aku failed...



then solutionnya time tu aku tambah air dan berhenti lama gak kasi cool kereta...tapi aku fikir sampai bila aku nak tunggu kat situ, lepas nampak temperature dah turun sikit aku pun dengan redhanya bawak kereta balik ukm...nasib baik aku dengan sorang lagi kawan aku time tu...



masa nak bawak balik tu macam2 bermain dalam fikiran ni tapi aku redha je...alhamdulillah aku sempat sampai kt kolej....then aku pun mintak tolong si dia cari workshop yang boleh dipercayai dan kitorang pun bawak kereta kat workshop yang tak jauh sangat dari ukm...



rupanya kereta tu ada masalah motor yang rosak, aku pun kurang memahami apa masalah kereta tu. yang aku tau abg bengkel tu cakap motor dalam kereta tu rosak, *bukan motosikal k*...hehe...



lepas dah diganti dengan yang baru, *bukan ganti kereta baru*, alhamdulillah kereta ku dah kembali pulih dan tak risau lagi nak bawak...terima kasih yang tak terhingga pada si dia yang banyak membantu...




ni la kereta kesayangan yang banyak berjasa

ABY 6808



pssssssssttttt: kepada pengguna2 kereta sekalian harap alert selalu dengan meter temperature tu ek...supaya dapat mengelakkan perkara buruk daripada berlaku...rindu bloggers sekalian.. peace ^^,

6 comments:

Pendamba Mawar said...

tak kisah la kereta tu.
sapa si dia?
hahahaha
wekk

hurm.. lain kali alert taw

Cik Asma BLuppy said...

always be careful dear...

p/s: xnk bgtaw ke siape sidia tu? ;)

Run Away said...

lain kali hati2 eh...sama lah tahu bawak jew.....;d

azie esa said...

@pendamba~ kne kisah gk psl kereta..si dia masih dirahsiakan..hehe

azie esa said...

@cab~ nnt jmpe kte story2 ek..miss u..

azie esa said...

@runaway~ pasni kne tau gk lebih mendalam psl kereta..huuu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...