Friday, August 19, 2011

fobia dengan cinta

assalamualaikum..


siapa yg fobia dgn cinta ni? tak perlu tgk jauh2, aku sendiri yg fobia dgn cinta...
kenapa? cinta ni buat apa sampai boleh fobia ni? cinta yg aku maksudkan sekarang adalah cinta antara lelaki dan perempuan...mmg aku pernah bercinta...dan dah 3 tahun jgk aku meninggalkan cinta dan hidup sendiri tanpa cinta..




bukan tak nak bercinta balik...siapa yg tak nak bercinta kan? siapa yg tak nak kahwin...tp tu lah, aku fobia...fobia ni kan suatu perkara yg kita takut sgt nk buat kerana pernah berlaku sesuatu kejadian sampai jd fobia...macam trauma jugak...macam tu juga aku rasa bila fobia dgn cinta ni...dah tentunya sebab aku sendiri pernah terluka kerana cinta...aku fobia sampai aku rasa taknak bercinta lagi...


aku takut dgn cinta...cinta ni buta...tak nampak apa yg berada di hadapan..tak nampak apa yg bakal berlaku...aku takut nak bercinta walupun keinginan tu ada...pernah aku menghampiri cinta tp tetap tak kesampaian menyebabkan aku jd bertambah fobia...dan selepas tu jika ada cinta yg datang aku akan mengelak dgn secepat mugkin...


bila aku tengok org yg bercinta...bahagiakah kalian? ada yg bercinta bertahun2 sehingga ke jinjang pelamin...hebatnya kalian...susahnya nk kejar bahagia...dulu aku pernah bahagia...tp hanya sementara...susahnya nak kekal...putus cinta? 1 perkara y aku takut sangat2...lelaki curang? jenis lelaki yg aku takut sangat2...


cinta ni boleh buat hati berparut...tinggalkan kesan yg mendalam sehingga sukar nk ubati dgn apa2 ubat atau mana2 doktor pun..macam tu sekali penangan cinta...dan sekarang aku takut nak dekati cinta...takut yg teramat sangat...sampai aku rasa aku nk hidup tanpa cinta...tapi sampai bila?? suatu jangka masa yg aku langsung tak dapat nak bayangkan...




sekarang sekali lagi cinta tu datang menghampiri tapi masalah hati ni memang susah nak cari jalan penyelesaian...nak suruh cinta tu pergi jauh2 tapi bila dia menghampiri rasa sesuatu yg tak dapat nak gambarkan...hilang kesunyian tu sekejap bila dia datang...tak kan nak suruh cinta tu pergi jauh2 lagi?? tapi aku fobia dgn cinta...macam mana kalau luka kat hati berdarah kembali?? masih bolehkah nak sembuh?? aku taknak sampai hati ni cakap tak nak terima cinta lg buat selama-selamanya...


bolehkah aku hidup tanpa cinta? aku pun teringin nk dirikan rumahtangga macam org lain tp selagi aku masih fobia dengan cinta macam mana aku nk tempuhi semua ni? sampai bila aku nak mengelak setiap kali cinta tu datang? dan sampai bila juga aku boleh tahan bila hati ni disakiti? dan sampai bila aku akan terus fobia dengan cinta? ni lah persoalan2 yg sering kali bermain di minda yg aku tak dapat cari jawapannya..




sabarlah wahai hati...



12 comments:

abah khalisha said...

Satu hari ni akan jupa orang yang dicari tu..InsyaAllah. Abah doakan

Teknik Terbaru Pakai Shawl

suraiya sofia said...

belum sampai masanya lg..setiap kjadian mesti ade hikmah....=)

Laler Schumacer said...

Jangan jadikan masa lalu sebagai bayang bayang di masa depan, ingatlah Allah menciptakan manusia secara ber pasang-pasangan.

aziza esa said...

@abah khalisha~ mekasih...harap dpt jmpe org yg dicari..amiinn

aziza esa said...

@suraiya sofia~ masih menanti tp x ley nk buang fobia tu..

aziza esa said...

@laler schumacer~ nasihat yg berguna..harap bayang2 x terus menghantui..

twinkeenabilah said...

takpe kita cari dulu Cinta Yang Hakiki :) Cinta Allah :D

Clara said...

CR tak pernah bercinta but pernah menyukai ssorg slme 4 th smpai skunk..

CR tak nak gtaw sb, betul ke dia jodoh kte??

Still byk lg org kat luar sne..

Mane taw org l;ain jodoh kte..

Insya-Allah jodoh akq akn smpai tp tak taw ble..

aziza esa said...

@twinkeenabilah~ cinta hakiki sentiasa di hati.. :)

aziza esa said...

CR~ wah lmenye smpn prsaan..smoga dia menjadi jodoh awk..jodoh mmg ade tp nk menempuhinye tu yg fobia..

qamarguyz said...

salam ziarah..
hAaa..ni DR LOVE dah sampai (bukan saya kata, orang kata..kui3!)

pesannya begini:
dah ready nak berlaki?
dah habis studi?
dah cukup rezeki?
andai belum..sila tolak tepi..
masanya tetap akan tiba nanti =)

aziza esa said...

@qamarguyz~ waahhh pesanan dr DR LOVE la!! akanku masanya tiba..mekasih ek.. :)

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...